Pierwszy w Polsce quest kryminalny uruchomiony w Krakowie

Zbrodnia-w-Krk_okladkaHistorie seryjnych morderców przerażają i fascynują. Znajdują swoje miejsce w popkulturze, filmach i książkach. Niedawno w Krakowie powstał pierwszy na świecie quest kryminalny, prowadzący nas mrocznymi korytarzami umysłu słynnego Wampira z Krakowa, nastolatka, który w latach 60-tych ubiegłego wieku rozpętał w Mieście Królów prawdziwą psychozę strachu.

16 maja 1968 roku, Areszt Śledczy w Mysłowicach. Kat zakłada pętlę na szyję 22-letniego szatyna o okrągłej twarzy. Zwolnienie zapadni. Po 20 minutach lekarz stwierdza zgon skazanego. Tak kończy się historia człowieka nazywanego dziś Wampirem z Krakowa, jednego z najsłynniejszych seryjnych morderców PRL-u.

To zaledwie ułamek historii słynnego, krakowskiego oprawcy. Od niedawna wszyscy chętni sami mogą poznać losy Wampira i przekonać się, jakie były motywy jego zbrodni – Tworząc ten quest chcieliśmy, żeby jego uczestnicy mogli nie tylko podążać mroczną ścieżką naznaczoną przez zbrodnię, ale także żeby mieli możliwość „wejścia” w umysł Wampira z Krakowa. Dlatego narratorem questu uczyniliśmy samego oprawcę – mówi Jonasz Wiercioch z Fundacji Questingu. Warto dodać, że krakowski, nocny quest śladami zbrodni to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, prawdopodobnie też i na świecie. – Questing tradycyjnie służy promocji miejsc i edukacji – głównie historycznej. Tutaj chcieliśmy zrobić coś innego, bazując na mechanizmach strachu stworzyliśmy ścieżkę, która w kontrolowany sposób niejako oprowadza nas po pokrętnym i tajemniczym umyśle mordercy. Z odzewu od uczestników wiemy, że nam się to udało – dodaje Jonasz Wiercioch. Quest o Wampirze z Krakowa można znaleźć na stronie www.questing.pl lub za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne – Questing.pl.

Questing jest specyficzną formą bezobsługowej gry terenowej. Polega na przejściu nieoznakowanym szlakiem turystycznym, który za pomocą narracji, ukrytych wskazówek
i licznych zagadek oprowadza po wyjątkowych, ale często zapomnianych miejscach. Celem przygody jest odkrycie tajemnicy regionu, a tym samym poznanie jego dziedzictwa, zapomnianych legend i historii.

Scenariusz gry umieszczony jest na specjalnie przygotowanej mapie, która podczas podróży staje się swoistym narratorem prezentującym zadania i zagadki. Może występować w wersji drukowanej ulotki lub aplikacji mobilnej.

Quest do pobrania TUTAJ1   TUTAJ2

BELKA_FUNDACJA&FIO(1)

 

Pobierz aplikację
i rozpocznij z nami ekscytującą przygodę!